Л. А. Гайова, Л. В. Йолкіна

Навчальний посібник «ЧИТАЮ САМОСТІЙНО НА УРОЦІ»  для учнів 1 – 2 класу загальноосвітніх навчальних закладів

Посібник розрахований для роботи в класі з учнями, які вже вміють читати й виконувати завдання самостійно. Виконання завдань перевіряється на уроці. Така форма роботи стає мотивацією для інших дітей, які лише вчаться читати. За допомогою цього посібника легко здійснювати особистісний підхід у букварний період. Під час самостійного читання в дитини не тільки вдосконалюється темп і спосіб читання, а й формуються важливі читацькі навички — розуміння прочитаного, увага до слова, уміння працювати з текстом, розвивається уява, фантазія маленького школяра. Низка текстів може використовуватись на кількох уроках поспіль.

Посібник може використовуватись у букварний та післябукварний період у першому класі, а також в окремих випадках у другому класі (для розвитку навички читання школярів, у кого вона сформована недостатньо).

Дорогі колеги та однодумці, батьки, вчителі початкових класів, ті, хто цього року взяв перший клас і відразу стикнувся з безліччю проблем, пов’язаних не тільки з тим, що потрібно взяти за руку і відчути душу малюків, що стали школярами, а й впоратися з усіма міністерськими нововведеннями.

Ми добре розуміємо Ваші проблеми, і задумуючи цей посібник намагалися допомогти насамперед вчиттелям і своїм першокласникам…

  • Побудований на нових текстах, автори багатьох з яких увійшли до нового читання, тобто його можна вважати своєрідною першою хрестоматією;
  •  Завдання побудовані таким чином, що є перевагою вдумливого читання, аналізу тексту, розуміння прочитаного: ми відмінили швидкість читання, а за цими текстами можна перевіряти саме розуміння прочитаного;
  • Тексти і завдання до них сприяють формуванню цілісного погляду на навколишній світ, а до того ж є інтегративними для вивчення української мови, демонструючи, як можна об’єднати уроки уркаїнської мови та літературного читання;
  • Завдання сприяють розвитку творчої особистості, бо вимагають від дитини саме розвитку процесу думання в легкій, ігровій формі;
  • Усі завдання носять ігровий характер, зацікавлюють дітей процесом читання, тобто є зрозуміла мета;
  • Система завдань спрямована на відпрацювання в ігровій формі багатьох потрібних навичок – користування словником, вміння читати і розуміти тексти різних видів та жанрів тощо;

Таким чином за допомогою посібника ми не лише удосконалюємо навички читання, а й формуємо ключові та предметні компетентності, при чому робимо це у невимушеній, ігровій формі,  даючи процесу навчання позитивних емоцій, даємо можливість зрозуміти, що сам процес читання й навчання може і повинен відбуватися з радістю, із задоволенням.

Цей посібник є першою сходинкою вдумливого і нового кола читання і саме тому Видавництво “Оріон” розробляє підручники, посібникі, зошити, які відповідають змінам Міністерства Освіти України.

Навчаємо з радістю і задоволенням і віримо, що можемо змінити цей світ на кращий!

load
Завантажити презентацію