Щодо навчального року Міністерство освіти оприлюднило три варіанти розвитку подій. Усе залежатиме від рівня захворюваності, прогнозувати який зарано. Щодня цифри поводяться інакше, а світ очікує на другу хвилю епідемії восени. Планувати навчальний процес за таких умов складно. Тож ми вже починаємо ділитися орієнтовними календарно-тематичними планами з дисциплін для 3 класу.

Покладатися на сценарій «початкова школа НЕ дистанційно» можна тільки за середнього рівня захворюваності. Отже, забувати про онлайн-форми навчання не далекоглядно.

На сторінці «Методична підтримка» УОВЦ «Оріон» починає викладати орієнтовні календарно-тематичні розробки для вчителів третіх класів. Нині на сайті розміщені плани до уроків української мови, читання, я досліджую світ (1 частина). Скарбничка поповнюється…

Фрагмент календарно-тематичного планування з уроків української мови за НМК Катерини Пономарьової

Фрагмент календарно-тематичного планування з уроків "Я досліджую світ" за підручником Ірини Грущинської, Зої Хитрої

Зручність

Усі календарні плани збережені у форматі .doc, який ви можете легко завантажити й редагувати за власним баченням.

Ми також додали шаблон, за яким можна сконструювати календарно-тематичний план для змішаного формату навчання.

Фрагмент шаблону для календарно-тематичного плану під час змішаного навчання

Після тривалої дистанційної роботи та за моделі змішаного навчання доцільно починати навчальний рік із комплексного повторення. Посібники з формування та перевірки предметних компетентностей від УОВЦ «Оріон» удосконалять процес повторення та перевірки, а також дадуть змогу контролювати учнівські досягнення впродовж змішаного навчання.

Що нового додасть дистанційна/змішана форма навчання до календарних планів

Кількість годин, тип уроку та його зміст можуть суттєво змінитися, адже модифікується взаємодія учні та вчителя. Тепер уже розрахувати точну кількість годин, відведену на засвоєння нового матеріалу, непросто. Обмеження у 40–45 хв за умов онлайн-навчання дещо розмивається. Вчителеві варто обміркувати, скільки приблизно часу потрібно на самостійне вивчення теорії, виконання завдань, роботу з додатковими вебресурсами. Важливо врахувати також час на організаційні питання, обговорення чи пояснення в месенджерах, відповіді й написання коментарів на електронні листи.

Другий виклик — описати зміст уроку. Через «апгрейдність» онлайн-технологій часом складно визначитися: це відеодзвінок, відео чи відеоконференція. Обираючи формат, візьміть до уваги такі форми спілкування:

  • чат (текстове спілкування, фіксоване в текстовій формі, синхронне та асинхронне),
  • відеоконференція (спілкування за допомогою відеозв’язку, прямий ефір, що вимагає присутності учнів, фіксований у відеозаписі),
  • відеоурок (відеозапис учителя, індивідуальний доступ учнів до відео).

Під час визначення форм контролю звертайтеся до таких понять:

  • питання на одиничний вибір зі списку,
  • питання на множинний вибір зі списку,
  • питання на формулювання коротких відповідей (назва поняття, розрахунок за формулою),
  • розгорнуті письмові відповіді на запитання,
  • вебквести,
  • проєктна діяльність за допомогою програмних засобах;
  • анкетування.

 

Шукайте орієнтовні календарно-тематичні плани в розділі «Методична підтримка». Для перегляду вмісту зареєструйтеся на сайті.