Прикметник цієї осені — незвична. Не лише для вчительок, учителів та учнівства, і для видавництв також. Торік ми тільки й встигали споряджати наших колег на конференції, конкурси, шкільні зустрічі, семінари чи презентації. Тепер бронюємо місця в Zoom, MyOwnConferance та збираємо електронні примірники видань.


На цей раз оріонівці побували в Нетішині, де видавництво стало партнером та учасником афілійованої (не)конференції EdCamp Netishyn. Тема зустрічі — «Учнівство та вчительство: як і чому навчати й навчатися». До речі, це вже друга подія, на якій ми побували завдяки організації EdCamp Ukraine. (Про першу розповімо трохи згодом, дочекаємося заочної частини.)

ЕдКемп у Нетішині 17 жовтня 2020 року
Спікерки видавництва «Оріон» перебували на трьох онлайн-локаціях 17 жовтня 2020 року. Головна редакторка УОВЦ «Оріон» Ірина Красуцька мала партнерську розмову, перейняту питанням «Школа навчає чи притлумлює?». Заступниця головної редакторки та відповідальна редакторка картографічного відділу видавництва «Оріон» Ірина Руденко ділилася думками з теми «Карти — друга мова географії, очі історії». Водночас провідна редакторка Вікторія Молочко представила ігровий потенціал уроків «Я досліджую світ» з атласами для 1-4 класів, ігри, що змінюють світ на краще.

Нетішинський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа I-II ступенів та ліцей» неодноразово вибирає підручники УОВЦ «Оріон» на державному конкурсі, тож нас запросили стати партнером афілійованої (не)конференції.

У діалозі з координаторкою мініEdCamp у Нетішині — Надією Конончук — Ірина Красуцька порушила питання інтегрального мислення, яке поглиблюється в системі освіти інших країн та набирає обертів в НУШ. Пані Ірина переконана, що інтегрований підхід в освіті — це запорука цілісного сприйняття світу. Гуманітарні й точні знання можуть взаємодіяти на будь-якому уроці та в кожному підручнику. Розмова торкнулася також теми застосування здобутих знань на практиці та ролі вчителів в освітньому процесі — це інструмент освіти чи друг учня/учениці.

Ірина Руденко присвятила свій виступ теоретичним, схованим від читача моментам створення карт. Адже карта — це не малюнок або світлина. Карта — це величезний обсяг інформації, яку збирає, опрацьовує і викладає засобами картографічної мови редактор карти. Тож учнівство потрібно навчити саме читати карту, розкодувати її мову, не просто розглядати. Це стосується що історичних, що географічних карт. «Бо насправді все починається карт», — як запевняє Юрій Андрухович.

Ігрові техніки на уроках Я досліджую світ

Захопила вчителів ігровими техніками за допомогою атласів і Вікторія Молочко. Завдяки таким освітнім іграм пізнавати світ стає цікавіше. Чудово, що це можна робити просто під час уроків!

Оріонівці тішаться, що долучилися до близько 150 освітян з екдкемпівської родини. Чекаємо наступних можливостей комунікувати, пізнавати й обмінюватися корисною інформацією, щоб зробити освіту в Україні кращою.

Організатори завбачливо записували всі виступи, щоб охочі могли переглянути їх у зручний час. Ознайомитися з відео можна буде у фейсбук-групі.